kurssit ja ryhmät

Lasten ja nuorten ryhmät

• Muksujudo (5-6 vuotiaat)
  • Lasten ja nuorten peruskurssi (7-10 vuotiaat)
  • Lasten jatkoryhmä (7-10 vuotiaat)
  • Nuorten peruskurssi (11-16)
  • Nuorten jatkoryhmä (11-16 vuotiaat)

Lapsille ja nuorille on ryhmät iän ja taitotason mukaisesti. Ryhmästä toiseen voi vaihtaa joustavasti ja voi harjoitella myös ikäluokkaansa ylemmässä, tai alemmassa ryhmässä, jos se sopii itselle paremmin.

Aikuisten ryhmät

• Starttikurssi
  • Kuntojudo
  • Mattojudo
  • Kilpajudo

Aikuiset aloittavat starttikurssilla, jonka jälkeen jatkavat itselleen sopivissa harjoituksissa. Harjoitusmaksulla saa käydä kaikissa ryhmissä.

Lasten ja nuorten ryhmät

Judo aloitetaan oman ikäryhmän mukaisella peruskurssilla ja aivan nuoremmille on tarjolla muksujudo. Harjoitella voi myös ikäryhmäänsä alemmassa tai ylemmässä ryhmässä, mikäli se tuntuu sopivammalta. Muksujudosta jatketaan alle 11 vuotiaiden ryhmään, peruskurssilta jatkoryhmään ja vanhimmat juniorit harjoittelevat omana ryhmänään jo aikuisten kanssa. Jokaiselle löytyy sopiva ryhmä ja pystymme hyvin huomioimaan myös lasten ja nuorten mahdolliset erityistarpeet.

Aikuisten ryhmät

Aikuisten starttikurssi sisältää monipuolista judon perusteiden harjoittelua, motoriikkaa ja koordinaatiota kehittäviä harjoituksia, kamppailun perusteita matossa ja pystyssä sekä luonnollisesti kuntoa kohottavaa harjoittelua. Harjoituksia on kaksi kertaa viikossa a 1,5 tuntia. Starttikurssi on korvannut aiemmmat intensiivi- ja peruskurssin.

Starttikurssin jälkeen jatketaan aikuisten haarjoituksissa ja kolmen kk harjoittelun jälkee voi suorittaa keltaisen vyön. Turun Judoseurassa on useita erityyppisiä harjoitusryhmiä kuntoilijoista kilpailijoihin. Starttikurssin jälkeen suositeltavat ryhmät ovat esim. kuntojudo ja mattotekniikkaharjoitukset. Kilpajudoharjoituksissa tavoitteena on judokilpailuissa menestyminen, mutta siellä voivat käydä kaikki aloittelijoista veteraaneihin.

Judon starttikurssi

Judon starttikurssi on erinomainen tapa tutustua lajiin ja kohottaa kuntoa. Se sisältää judon lyhyen oppimäärän 15 kerran tehokurssilla, jossa käydään läpi judon eri osa-alueita. Harjoitukset ovat luonteeltaan nopeatempoisia ja kuntoa kehittäviä. Jokainen saa valita kuinka kovalla tempolla harjoittelee. starttikurssilla ei vielä tarvita judopukua ja kurssi maksaa 90 € (opiskelijat 70 €) Hintaan on sisällytetty liikuntakeskus Alfan rannekemaksut.

Kurssin jälkeen on mahdollista jatkaa tavallisissa harjoitusryhmissä, jotka maksavat 25 € /kk. Kolmen kuukauden harjoittelun jälkeen voi suorittaa keltaisen vyön (40 € sisältäen keltaisen vyön ja judopassin).

Oman kulkurannekkeen lataukset 2 €/krt. Alle 20-vuotiailla ei ole rannekemaksuja.

Kaikki halukkaat ovat tervetulleita lajin pariin. Tervetuloa tatamille!

Ilmoittaudu