Judon kurssit ja jatkoryhmät aikuisille

Starttikurssi

Judon startti on 15 käyntikerran mitainen kurssi aikuisille ja yli 15 vuotiaille. Kurssi sopii aloittelijoille tai matolle palaaville kertauskurssiksi. Kurssi keskittyy judon matto- ja pystytekniikoihin sekä turvallisen harjoittelun opettelun, eli opetellaan tulemaan alas heitoista ja harjoitellaan ottelun alkeita turvallisesti Varsinaista randoria, eli otteluharjoittelua ei kurssilla oteta turvallisuden vuoksi. Kurssilla ei alkuun käytetä judopukua, vaan esim. verkkarit ja t-paita käyvät mainiosti treeniasuksi. Puku hankitaan ennen siirtymistä muihi ryhmiin.

• Monipuolisia ja kovatempoisia fyysisiä harjoitteita koko vartalolle (jokainen harjoittelee oman kuntonsa mukaan).
  • hyökkäyksiä ja puolustuksia matossa
  • sidontoja, käsilukkoja ja kuristuksia
  • mattokamppailua
  • pystytekniikkaa ja pystykamppailua
  • oikea oppisen kaatumisen harjoittelua

Kurssin hinta on aikuisille 90 € sisältäen kulkurannekkeen ja rannekemaksut. yli 20-v Opiskelijat 70 € ja alle 20-v 60 € (ei rannekemaksuja). Harjoitukset maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 19.30-21.00.

Intensiivikurssi alkaa kevätkaudella 2024.

Starttikurssin jälkeen

Starttikurssin jälkeen jatketaan yleisissä ryhmissä. Harjoittelu tähtää keltaisen vyön tekniikoiden oppimiseen ja keltaisen vyön suorittamiseen. Startikurssilla ja sen jälkeen ennen keltaisen vyön suorittamista ollaan "virallisesti" vielä peruskurssilaisia. Suositellaan ensin käymään kunto- ja mattojudossa ja taitojen karttuessa kilpajudotreeneihin.

• Mattojudo tiistaisin 18.00-19.30 (mattokamppailu, sidonnat, lukot kuristukset)
  • Kuntojudo torstaisin klo 18.00-19.30 (pysty + matto ja randorit, eli otteluharjoittelu) tahti on rauhallinen
  • Kilpajudu ma ja ke klo 18.00-19.30 (tavalliset judoharjoitukset, myös kilpailullisin tavoittein)
  • Starttikurssin jälkeen tulee liittyä seuran jäseneksi (50 €) ja hankkia vyön suorittamista varten lisenssi (40-120 €).

Ilmoittautua voi ilmoittautumislomakkeella.

Aikuisten jatkoryhmien harjoitukset

Aikuisille on tarjolla 4 eri jatkoryhmien harjoitusta viikossa. Kaikki harjoitukset ovat auki starttikurssin käyneille. Alempivöiset huomioidaan omalla ohjelmallaan esim. kilpaharjoituksissa. Harjoitella voi kuntoilu-, tai kilpailumielessä kukin omien tavoitteidensa mukaisesti. Aikuisten harjoitukset ovat maanantaista torstaihin klo 18.00-19.30.

Harjoitusryhmät

• Kilpatekniikka ja randori maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 18.00-19.30.
  • Mattotekniikkaharjoitukset tiistaisin klo 18.00-19.30. Harjoituksissa keskitytään judon mattotekniikoihin ja mattokamppailuun.
  • Kuntojudo torstaisin klo 18.00-19.30. Sopivan tahtista harjoittelua oman kunnon mukaan randoria unohtamatta, ilman kilpailullisia tavoitteita.

(ladattava harjoitusaikataulu, syksy 2023)

Ilmoittaudu mukaan joko peruskurssin ilmoittautumislomakkeella tai sähköpostilla info@turunjudoseura.fi. Lisätietoja voi kysellä sähköpostitse

Muut ryhmät ja kurssit

Muita ryhmiämme ja kurssejamme ovat mm.

• Tyky-toiminta
  • Polttarit